FANDOM

Bavian Slang er ordføreren i Andeby. Han er ansvarsfull ordfører som bry seg om folket sitt, men har en tendens til å la sin kone styre det meste av sine avgjørelser (Som sett i "Trevenn"). I sin stilling som ordfører er Slang's oppgave å holde den årlige Kvakk-talen til minne om Andeby's grunnlegger Kornelius Kvakk. Grunnet Slang's fremtidsrettede og industrirettede tankegang, er han ikke likt av Hakkespettene grunnet at han ved flere anledninger har prøvd å fremme forslag om å bygge ut Andeby sin industriområder som vil resultere i at urskogene utenfor Andeby må hogges ned for å gi plass til industrien.

Bavian Slang er gift med Fru Slang (Ukjent fornavn) som han deler ordførerbolig med.

Karriere som OrdførerRediger

Bavian Slang er den eneste bekreftede ordføreren i Andeby og er den som opptrer i flest historier. I de få historiene han ikke opptrer i er det enten varaordføreren som stepper inn for ham eller en annen assistent fra ordførerrådet.

Bavian Slang tapte en gang valgkampen mot Donald Duck som ett resultat av at Slang ville innføre strengere bompengesatser, noe Donald lovte å fjerne. Donald ble til slutt tvunget til å gå av, og siden har Slang vært den faste ordføreren i Andeby.

Forholdet med Fru SlangRediger

Det er ikke kjent hvordan Herr og Fru Slang møtte hverandre, men de er gift og bor sammen i ordførerboligen midt i Andeby. Til tross for at de kommer godt overense med det meste, har de en lei tendens til å alltid komme ut i konflikter når Herr Slang prøver å utvide industriområdene til Andeby ettersom at Kvinneklubben i Andeby som Fru Slang er medlem i, kjemper for å frede skogene. På grunn av dette pleier Herr Slang å holde utvidelsesplane sine hemmelige for sin kone så lenge det lar seg gjøre.