FANDOM

Della Duck

Della Duck

Della Duck er Donald Ducks tvillingsøster og Ole, Dole og Doffens mor. Ifølge en teori blant fans er hun gift med Dolly Ducks bror, som har ukjent navn, men dette er ikke nevnt i tegneseriene. Hun sendte Ole, Dole og Doffen til Donald etter at guttene hadde smelt en kinaputt under farens stol mens han satt i den, og han måtte på sykehus.

Della ble for første gang nevnt av Bob Karp og Al Taliaferro i søndagssiden for 17. oktober 1937, der guttene kommer til Donald. Hun opptrådde for første gang i 1994 i historien: Verdens rikeste mann, del 11 av Skrues Liv. Der var hun bare en statist som sto og leide Donald i hånden da Skrue endelig hadde kommet tilbake fra en "reise" som varte i 27 år. Donald derimot gjorde noe: Han ga Skrue et spark bak etter å ha forvist søsterne fra Pengebingen.

I de tidligste episodene av Ducktales 2017 blir det antydet av Della Duck var med på flere av Donald og Skrues eventyr, men at det er et mysterium hva som skjedde med henne,og at Skrue gjør alt han kan for å dysse det ned.