FANDOM

Dominik

Ukjent.

Kjønn: Mann
Dyr: Halvt and halvt and

Mor: Ukjent
Far: Ukjent
Søsken: Anton Duck (fetter)
Kjæreste: Ingen
Barn: Ingen

Død: Nei
Bosted: ukjent

Dominik Duck, bedre kjent som bare Dominik, er en fjern slektning av Anton Duck. Dominik har en del fellestegn med Anton, blant annet har Dominik noe av Anton's hell, enda dette er begrenset til mindre mengder. Til tross for likhetstrekkene er Anton og Dominik to helt forskjellige person og individer. Til forskjell fra sin lovlydige fetter, er Dominik ikke helt snill; han lurer andre, og gjør alt i sin makt for å UNNGÅ å jobbe. En gang Dominik var på besøk, lot han som at han skadet foten sin så Donald og Anton måtte gjøre jobben i steden, mens i virkeligheten var Dominik helt frisk og stod og sniktittet på Dolly mens hun arbeidet. Dette førte til at Donald fikk sterk mistanke om at Dominik prøvde å "stjele" damen hans. Dominik ble til slutt sendt vekk ved en tilfeldighet av Anton etter at han vant ett luksuscruise som gikk jorden rundt.

OpptredenerRediger

Dominik opptrer så langt kun i "Fetter som Fortjent" fra Donald Duck & Co nr. 15 fra 2013-årgangen. Det er ukjent om han har noen slektninger foruten Anton ettersom at det ikke nevnes andre enn Anton i "Fetter som Fortjent".

FamilieforholdRediger

På grunn av Dominik's særdeles late, og til tider frekke, oppførsel, er han ikke spesielt likt av Anton Duck. En annen barriere mellom de to fetterne er at Dominik ofte unngår å arbeide til andre sin irritasjon, som for eks. at han vil ha andre til å jobbe for ham enn at han skal jobbe. Når Dominik endelig bestemmer seg for å besøke Anton, er det forøvrig "Svært lang tid" siden de møttes sist, noe som kan tyde på at Anton ikke er helt begeistret for å ha Dominik på besøk.

På grunn av Dominik's forsøk på å "stjele" Dolly fra Donald, er han svært dårlig likt av Donald Duck i tillegg til at Anton ikke liker ham.