FANDOM

Donalditt var ett spreng- og drivstoff oppfunnet av Donald Duck ved ett uhell da han lekte seg med et kjemisett Ole, Dole og Doffen hadde kjøp for sparepengene sine. Kjennetegnelsen ved det er at det er ett kraftig stoff som når det brenner, brenner veldig raskt og med en voldsom reaksjon. Donalditt ble hovedsakelig brukt som drivstoff, men Donald fikk noe av stoffet til å detonere ved ett uhell. Når Donalditt brukes som drivstoff, utløser det vanvittige krefter. Donald prøvde Donaldittet på 313 første gangen han fant opp stoffet, og resultatet var at motoren i bilen brøytet seg vei gjennom panseret, og for som en pil bortover oppkjørselen og forsvant. Det er ukjent hvor det ble av motoren i ettertid. Donald visste at han stod overfor en enorm oppdagelse, og tok derfor med seg drivstoffet til hæren hvor han utga seg for å være en erfaren rakettfører og sa han var villig til å fly en rakett mot at han fikk bruke Donaldittet som drivstoff. Donaldittet viste seg å være det ultimate rakettdrivstoffet, det presset raketten opp i ekstreme hastigheter, og den pressen raketten opp i så høye hastigheter at en kalkun (En frosset kalkun...) som spiret foran på raketten ved ett uhell fanget da raketten fløy over en bru, ble stekt av friksjonen som oppstod.

Donaldittet ble etter rakettoppdraget levert til hæren, som mest sannsynlig har tatt det i bruk eller forkastet det, men Donaldittet har ikke opptredd i Donald-serien siden.