FANDOM

Ett Henrivende Blikk er en historie fra Donald Duck & Co nr 30, 2013. I denne historien finner Petter Smart opp ett par briller med evnen til å få ting til å sveve bare den som bruker dem stirrer på gjenstandene!

HandlingRediger

ADVARSEL! Vi advarer om at ved å lese den følgende teksten vil du komme ut for spoilere!

Petter Smart holder på å teste sin nyeste oppfinnelse, Transportblikket, når Onkel Skrue kommer inn i verkstedet og spør Petter om han kan finne opp en enkelt og billig måte å flytte en ming-vase Skrue har fått tilsendt fra ett kinesisk vaseselskap gjennom en avtale med firmaet. Etter at Petter har demonstrert oppfinnelsen sin for Skrue, setter de kursen for pengebingen. Petter begynner umiddelbart å løfte vasen, bare for å oppdage at han har oversett en viktig feil: Han kan ikke holde øynene sine opp for alltid! Petter prøver så godt han kan, men akkurat rett før han har fått vasen opp på taket på pengebingen, tar refleksene hans over og han blunker. Med ett brak raser vasen rett i bakken og går i tusen knas. Petter prøver å bortforklare seg, men det nytter ikke. Skrue jager ham av gårde mens han kaster deler av den knuste vasen etter Petter.