FANDOM

Forglemmelsespastiller, er en serie pastiller oppfunnet av Petter Smart. Som en av de viktigste gadgetene til Fantonald, har den i hovedoppgave å slette hukommelsen til den som spiser pastillen. Den inneholder imidlertid en anelse sovemedikamenter, som skal forårsake den som spiser den til å sovne og tro at det vedkommende har opplevd kun har vært en drøm.

OpptredenerRediger

Forglemmelsespastiller har foreløpig opptrådd kun en gang, og det var den gangen det ble forviklinger med 2forskjellige Andeby-universer, noe som førte til at Donald i Fantonald-formen ble transportert til ett alternativt Andeby hvor Fantonald ikke eksisterte. Etter at Fantonald hadde reddet denne Andeby fra den sikre undergang, avslørte han superhelthemmligheten sin overfor Donald Duck som bodde i det alternative universet. Som følge av dette, ga Fantonald "Donald" en forglemmesespastill for at han ikke skulle huske det som hadde skjedd. Donald på den annen side, var for smart til å gå på dette trikset, og forglemmelsespastillen til Petter Smart i stedet, noe som førte til at han glemte absolutt alt som hadde skjedd i løpet av opptredenen til forglemmelsespastillen.