FANDOM

Clinton Kvakk!

Den første Hakkespettboka!

Hakkespettene er en verdenomspennende gutteklubb som har hovedkvaeter i Andeby. Dette kommer av at grunnleggeren av denne klubben var Clinton Kvakk, sønn av Kornelius Kvakk. Han vart insperet av farens insats og startet Hakkespettene, etter Kornelius Kvakks "hær" Hakkespettmilist.

Historie Rediger

Det første hovedkvarteret var Andebyfortet på Daudbilbakken, som på den tiden het Daudhestbakken. Da Clinton Kvakk|Clinton trakk seg tilbake ble det bare guttene igjen, altså alle tre! Da Skrue McDuck kom til Andeby, hadde han kjøpt Daudhestbakken med Andebyfortet på av Bestemor Ducks bror Konrad Kvakk (Guffens bestefar). Da forviste han dem. Han og søsterne Penny McDuck og Lillegull McDuck gikk i gang med å få Skrues første milliard inn i Andebyfortet, som nå het Daudbilbakken. Da B-gjengen dukket opp der og prøvde å rane Skrue, hadde Hakkespettene hentet Presidenten og Marinen til Calisota. Da Lillegull hadde fått et hissiganfall på soldatene tok hun en kost og jaget dem ut av Andeby. Da det ble Skrue vs. Presidenten, så de at de var gamle venner. Derme ble det fred. 6 måneder senere ga Skrue en dørvindel til Hakkespettene til det nye klubbhuset deres inså Hakkespettene at de måtte bare vende seg til Skrue!

Klubbhuset Rediger

Klubbhuset til Hakkespettene er ei trehytte i Svartskogen. Den brukes som overnattig til Hakkespettene og medalje-utdeling.

Medaljer Rediger

I Hakkespettene får men merker eller medaljer for det man gjør.

Tropper Rediger

Tropp 1 Rediger

Tropp 1 sies å være den beste troppen i Hakkespettene.

Medlemmer i tropp 1 Rediger

Tropp 2 Rediger

Tropp 2 er den andre troppen i Hakkespettene.
Når Tropp 1 og Tropp 2 skal ha kukuranse finner ofte Tropp 2 et smuthull i loven, men det ender med at Tropp 1 vinner, hver eneste gang.
De bruker ofte å si på slutten: <<Ærlighet varer lengst!>>