FANDOM

Musehuset er ett klubbhus eid av Svartepetter, men innehaveren av klubbrettighetene er Mikke Mus og det er derfor han som driver klubben, Svartepetter er bare eieren av selve bygningen klubben er lokalisert i.

Klubben var i sin tid enorm populær blant Andeby-borgerne, og selvfølgelig de andre Disney-figurene. Klubben hadde utallige besøkende hver kveld klubben var åpen. Klubben bestod av ett inngangsparti med full lobby-interiør og en "innsjekkingsdisk", ett stort kjøkken, eget filmrom med tilhørene fremivisningsutstyr, og stor publikumssal. klubben viste tegnefilmer produsert av Walt Disney Company hver kvel den var åpen, hovedsakelig filmer om Mikke og vennene hans, men en gang i blant viste den Tulle-symfoni tegnefilmer. Det er ukjent hva som skjedde med klubben, men på ett tidspunkt mistet Mikke klubbrettighetene, og klubben ble oppløst, i hvert fall ut i fra hva man kan lese om i Donald Duck & Co hvor Mikke har fått en ny jobb som detektiv.

Klubben fikk besøk av flere kjente Disney-karakterer, deriblant Aristokattene, Peter Pan og de Bortkomne guttene, og flere karakterer. Men ingen karakter skapte så mye trøbbel som Baby Shelby, som nesten rev ned hele klubben da han besøkte klubben for å opptre på scenen.