FANDOM

Pengebingen, er en stor, kubeformet bygning som Skrue McDuck bruker til å oppbevare pengene sine i. Den er den eldste bygningen i byen i forhold til nåværende bygninger. Bingen kjennetegnes som den sikreste bygningen i verden. Pengebingen har inntatt flere forskjellige former, den har vært mobil og stasjonær flere ganger. Den vanligste formen er  stasjonær hvor den er formet som en kube med ett stort dollartegn eller en stor S på fronten av bygningen over dørene. Bygningen er sikret med et anti-hekse system som beskytter den mot Magica Fra Tryll og eventuelt andre hekser. Bygningen er i tillegg til dette forsterket med stål, og i en historie beskrives det at bingen har 2meter tykke vegger, 2meter tykke tak, og ett 2meter tykt gulv.

Bingen har blitt gjenbygd MANGEN ganger pga innbrudd eller som det som skjedde i en historie, naturkatastrofer som asteroidenedslag.

Bingen som "Stekeovn".Rediger

Som nevnt har Pengebingen opplevd veldig mye, og det mest ekstreme tilfellet er kanskje den gangen den ble til en ovn. Bokstavelig talt. Historien begynner med at det åpnes en vulkansk revne under bingen som gjør at varme fra jordens indre varmer opp stålet i veggene gulvet. Bingen skapte mye diskusjoner i omverden når dette skjedde, ettersom at den gjorde det ulidelig varmt på slutten, midt i Januar var det badstutendenser i de nærmeste områdene rundt bingen. Det var pga. dette at eggikopteret ble oppfunnet, ettersom at de ekstreme temparaturene kombinert med at B-gjengen prøvde å bryte seg inn, gjorde at gulvet i bingen kollapset og alt gullet i bingen, som da var smeltet, raste nedover og nedover i jorden hvor det formet en solid gullklump.

Etter hendelsene, kjølnet bakken ved pengebingen seg, og temperaturene ble noe av det litt mer utholdelige. Historien slutter med at Pengebingen anses som en turistattraksjon, og en vulkan dannes pga at Skrue og Donald smelter gullet.