FANDOM

Uken's Sitat, også kjent som bare Sitater, er en spalte i hvert ukentlige Donald Duck & Co hvor det publiseres ett sitat fra en karakter fra Andeby-universet. Det kan være sitater fra Donald, Skrue, Ole, Dole og Doffen, men også Mikromidas og Spøkelseskladden har fått sine sitater i Ukens Sitat.

Liste over sitater.Rediger

Dette er en liste over sitatene som har blitt publisert i Ukens Sitater, merk at sitatene ikke nødvendigvis står i den rekkefølgen de ble utgitt i.

"Du vet at du holder på å bli gammel når lysene koster mer enn kaken." - Skrue McDuck.

"Vannmelon er en fin frukt; Du spiser, drikker og vasker ansiktet samtidig!" - Guffen Duck.

"Jeg har fått blodpropp i hjertet! Dette er slutten på Donald Duck!" - Donald Duck (Fra historien Froskekongen, men det viste seg egentlig å være en frosk som hadde forvillet seg ned i matrosdressen til Donald).

"Jeg gjør gode gjerninger hver dag: Jeg skremmer gamle damer over veien." - Ørnulf Ørn.

"Spøkelseskladden rømte fra cell etter å ha fått smuglet inn kake med baufil. Den burde vi ha sett." - Andebypolitiet.

"Du grønne glitrende pengeseddel! Velkommen, du som jeg ser så gjerne!" - Skrue McDuck i julestemning.

"Anton uten flaks er som en frisør uten saks." - Donald Duck.

"Bedre føre var enn noensinne var." - Guffen Gås.

"Alle gode ting er tre!" - Ole, Dole og Doffen.

"En fantasillion spart er en fantasillion tjent." - Skrue McDuck.

"Morsdag og Farsdag. Hvorfor er det ingen som feirer Onkelsdag?" - Donald Duck.

"Andabru: Melding om trafikkulykke. Mann uten buske og kvinne med rosa sløyfe kysser hverandre i midtre felt. Noe kø på stedet." - Andebypolitet.